Quan tot comença

FITXA
=====
Títol: Quan tot comença
Autor: Pere Pons
Il·lustrador: -
Edició: Cruïlla, 2007
Edat: a partir de 15 anys
Temàtica: -
Puntuació: 3 de 4

RESSENYA
=========
Podríem definir el llibre com un retrat de la vida en una cala de Mallorca, abans del boom turísitc, passats els anys 60. Amb aquesta història l’autor va guanyar el Premi Gran Angular del 2006 i d’entrada crec que és un premi merescut perquè té una qualitat literària evident, una prosa poètica i un llenguatge molt ric.

Pons parla de la vida de les famílies que viuen del peix, davant de les famílies enriquides a partir de l’estreperlo i com aquestes diferències marquen el tarannà i les relacions de la gent de l’illa. El protagonista és un noi, el Lluc, que viu modestament amb la seva mare, i que anirà descobrint com va ser exactament que va morir el seu pare, ara fa uns anys, per culpa del contraban. Les diferències socials que es viuen a la cala se’ns fan més evidents quan Lluc s’enamora d’una noia argentina que ha vingut a passar uns dies al poble, a casa del seu avi, el més ric i poderós del poble. Les famílies respectives no volen saber res d’aquesta relació però ells intenten superar els entrebancs per poder estar junts.

Com deia és un llibre ben escrit i que reflecteix molt bé la vida en un lloc i moment concret. Ara bé, cal saber que és un llibre amb molt poca acció, més poètic i descriptiu que no pas amb una trama que t’arrossegui fins al final. Un llibre que em dóna la sensació que pot agradar més a un lector adult que no pas a un jove que preferiria que la història d’amor que se’ns descriu, per exemple, fos una mica més apassionada.

7 comentarios:

Anónimo dijo...

sincerament m'estic llegint el llibre i no crec que sigui per guanyar cap premi.

Anónimo dijo...

Estic llegint el llibre de "Quan tot comença" i m'està agradant molt! Per això voldria felicitar a l'autor i dir-li que te el premi ben merescut.

També volia saber si hi ha algun altre llibre d'ell que estigues bé per poder-lo llegir.

Gràcies

Anónimo dijo...

Jo me l'estic llegint i sincerament es el llibre mes aburrit que he llegit

Anónimo dijo...

Hola algú hem podria dir com termina aquest llibre??

Gracies!

Anónimo dijo...

es molt aburrit, el llegeixo, perque l'haig de llegir a classe que si no...

Anónimo dijo...

esta bien, pero no es perfecto, ademas deberia terminar de otra forma para que quedara mejor!! =D

Anónimo dijo...

Jo l'he de llegir per a classe que si no el cremaria ... :P No enserio... es MOLT aborrit.

Ha guanyat un premi? Jo no l'hi donaria ni aigua a aquest home U.u