Buenos días señor Hoy

FITXA
=====
Títol: Buenos días señor hoy
Autor: Anna Rossetti
Il·lustrador: Jorge Artajo
Edició: Madrid: Kókinos, 2007
Edat: De 3 a 5 anys
Temàtica: De l’extracte de l’obra “Collecting Piece”, 1963, Yoko Ono
Puntuació: 1 de 4

RESSENYA
=========
“Mireya y sus amigos saludan al señor hoy con alegría, y se preguntan que maravillas les deparará. Pero de pronto, el día radiante y prometedor, se enfurece y hasta llora. Llega la noche y Mireya siente un poquito de miedo. Menos mal que los pensamientos agradables tienen alas y acuden volando.”

Aquest és el resum o argument que a la pàgina web de la editorial Kókinos es pot trobar. Jo, la veritat, aquesta idea la he agafat també i no dic jo que no siga bona peró a mi no m’ha transmés bones sensacions.

El llibre començava bé, un títol que sincerament a mi m’ha agradat i que al menys enganxa. Després veiem com la Mireya i els seus amics, amb intruments, donen el bon dia al dia d’avui i es pregunten com serà. Aquest inici está bé per a nens petits que s’inicien en el món de la lectura, amb il·lustracions innovadores i molt de color que criden l’atenció.

N’hi ha molta metáfora, tot el llibre es com un poema en sentit figurat.

Peró de repent aparèixen uns cotxes i uns figures molt rares que no vaig a dir el que em semblaven perqué no tinc ganes de posar coses roins a la meua primera ressenya. En resum, els dibuixos jo crec que l’únic que poden fer es asustar als nens.

El argument amb aixó de que amb la nit els nens tenen por i els angelets o les hades o el que siga els protegiran no es mala idea peró no amb aquestes il·lustracions. A més no li he trobat sentit de repent uns cotxes al mig del llibre.

No se que més dir perqué per primera vegada m’he trobat un llibre de Kókinos que no m’agradat. Molt ben enquadernat, pertany a una col·lecció de la Yoko Ono, peró supose que tan extranya com ella.

He llegit altres comentaris d’aquest llibre i no semblen tan crítics, peró si he de donar la meua opinió ací està i les il·lustracions no m’agraden.

No hay comentarios: