Margarita

FITXA
=====
Títol: Margarita
Autor: Rubén Darío
Il·lustradora: María José Olavarría
Edició: Sleepyslaps, 2010
Edat: totes les edats
Temàtica: poesia


RESSENYA
=========
Quan vaig agafar aquest àlbum, tenia moltes espectatives, però alhora em feia una mica de por les comparatives -que com sabeu sempre són odioses-. Us explico... fa molt de temps, a la biblioteca vaig descobrir un petit àlbum editat per Ekaré, una joia d'quelles que tothom voldria al prestatge de casa seva, aquest àlbum era precisament Margarita, del conegut poema de Ruben Darío il·lustrat per Monika Doppert, l'any 1979.
El poema A Margarita Debayle, és un clàssic amb majúscules de la literatura llatinoamericana, un cant a la dolçor, a la imaginació, un poema que ens retornarà a la inocència dels infants i a la màgia dels contes.
Doncs bé, la veritat és que em va passar el que em temia, no em va agradar tant com l'edició d'Ekaré. El poema, és clar, és el mateix, però les il·lustracions no acaben de lligar amb el text. Si bé d'entrada les imatges són dolces i suggerents, no aconsegueixen transmetre tot el missatge del poema i ens fan perdre una mica el fil de la història.
Ha de ser molt dificil il·lustrar un poema, i més si és de la qualitat de Rubèn Dario. No deixa de ser un repte transmetre tot el seu significat i que en aquest cas la il·lustradora no ha estat a l'alçada. Paga la pena, però, felicitar la iniciativa de l'editorial de voler editar poesia il·lustrada.
I sí, les comparacions són odioses, però en aquest cas no hi ha color, em quedo amb l'edició d'Ekaré. Per cert, a aquells a qui els hagi picat la curiositat i no el coneixeu, Ekaré va tornar a editar-lo l'any 2008, en un format una mica més gran que el primer, però tant digne com el seu antecesor.

1 comentario:

L'Espolsada llibres dijo...

A mi tampoc no m'ha acabat de fer el pes...s