El meu pare és un mafiós

FITXA
=====
Títol: El meu pare és un mafiós
Autor: Luis García de Oro
Il·lustrador: -
Edició: Estrella Polar, 2012
Edat: a partir de 12 anys
Temàtica:


RESSENYA
=========
Em deia Aleix i tenia disset anys. Ara estic mort. Tot va començar fa exactament deu dies. Era divendres a la tarda i era al Calexico, un bar de Gràcia. A mi la cervesa em fa pixar molt (mai no sé si això és bo o dolent), així que tot i que feia menys de vint minuts que havia anat al lavabo, em vaig aixecar per tornar-hi. I mentre estava pixant, vaig veure que entrava un paio amb una pinta força estranya. Se'm va posar a pixar al costat. I, tot i que no sóc gens paranoies amb aquestes coses, estava segur que em mirava de reüll... (però no allò típic de mirar-me el tema per comparar mides; em mirava a la cara). I de sobte, sense dir res, treu un punyal i me'l clava!

Heus aquí una novel•la juvenil que conté cadascun dels ingredients necessaris per esdevenir una gran recomanació lectora, una història amb joves actuals que habiten un món on la tecnologia encara no és arrelada en tots els grups d’edat, no us perdeu l’escena on trobem un parell de segrestadors sorprenentment poc tecnològics que ens brinden una situació autènticament surrealista. Combina un suau toc filosòfic alhora que sap mantenir l’humor en tot moment, acollint-me a una popular dita, com a mostra un botó: “Era com una barreja estranya entre el Gandalf d'El senyor dels anells i el Peret”. Una història sense pretensions que connecta amb el lector jove, un títol a tenir molt en compte a la secció juvenil de les biblioteques.

No hay comentarios: