Dedica'm un poema encara que sigui teu

FITXA
=====
Títol: Dedica'm un poema encara que sigui teu
Autor: Maria Carme Roca
Edició: Barcanova, 2013
Edat: a partir de 12 anys
Temàtica: Miquel Martí i Pol


RESSENYA
=========
Quin greu dir el què diré, perquè tenia moltes ganes que algú escrivís aquest llibre. Però un cop llegit, m’agradaria poder aturar el temps i demanar a l’autora que li acabés de fer unes quantes voltes més.

La idea inicial m’agrada molt: una novel•la juvenil de primers amors on l’estratègia que utilitza el noi per a enamorar a la noia és justament enviar-li poemes de Miquel Martí i Pol. El conflicte argumental sorgeix perquè el noi fa veure que aquests poemes són seus i no pas del poeta de Roda de Ter.

Aquest malentès és l’inici del llibre i al meu entendre, opinió totalment personal, hauria tingut més força si la Laura descobrís l’autoria dels poemes que rep per Whatsapp més endavant, no pas a la segona pàgina del llibre. Penso que hauria donat més empenta i més ritme a la narració treure més suc al malentès.

Amb el segon fil argumental del llibre, el que es basa en la Laura i la relació enigmàtica que tenia la seva besàvia amb el poeta Martí i Pol, em passa una mica el mateix: em sembla interessant en un inici, sobretot pel fet que algú reconegui públicament la seva animadversió a una figura tan estimada de la nostra literatura, però trobo que tampoc té prou trempera com per estirar al lector.

En definitiva, em sembla una juvenil que feia falta, que aporta dades biogràfiques interessants del poeta, per tant que pot ser de referència per apropar la poesia i la figura de Martí i Pol, però que tot i ser correcta, a mi no m’ha fet vibrar.

No hay comentarios: